Introducere în recrutare – ghidul juniorului

November 2, 2020

Cum este abordarea potrivită în procesul de recrutare?
Din proprie experiență, sfătuiesc mai departe ce simt că funcționează pentru mine și pentru colegii mei și se concretizează în efecte pozitive privind starea candidatului din fața mea. În momentul în care începem procesul, contactăm candidatul sau susținem un interviu, încercăm de fiecare dată să neamintim că și noi am fost de cealaltă parte a mesei, cu emoții, temeri, dorințe și așteptări. Încercăm să ne transpunem în pielea candidatului, să îl înțelegem, să îl ascultăm, practic să empatizăm cu acesta, pentru că știm cu toții că interviul nu se simte întotdeauna ca o vacanță sau un concediu, cel puțin în primă fază.

Ca o opinie ce începe să devină din ce în ce mai populară cu care ne identificăm și noi, în proces trebuie dat un check la partea de soft skills. Nu este suficient să evaluăm candidații în funcție de cerințele rolului pe care dorim să îl închidem. Acest aspect poate să prezică destul de precis comportamentul viitor pe care îl va avea angajatul în job-ul pe care îl propunem, performanța acestuia, cât și rata de succes a noastră. Tot la acest punct intră și importanța intervenției consultantului, pentru că o abordare mai puțin bună a candidatului, cu recomandările potrivite și sprijinul necesar, poate să fie schimbată.

Ca recruiter te pregătești să înfrunți în timpul procesului diferite situații, diferite stări ale candidatului, diferite personalități în diferite grade de deschidere. Pentru a închide un rol trebuie să discuți, să înțelegi, să consulți și să faci predicții privind toate tipurile de candidați, mai timizi, mai încrezători în propriile forțe, poate chiar și candidați care au avut o zi mai proastă.

De ce este importantă abordarea pe care o avem?
Când ești de cealaltă parte a mesei, că și candidat, sunt multe aspecte luat în calcul, diferite niveluri de vulnerabilitate și interes privind angajarea. Experiența interviului poate influența semnificativ deciziile pe care le va lua candidatul în continuare în cariera sa, încrederea cu care va colabora, cât și imaginea pe care o va avea asupra companiei, poate chiar asupra pieței muncii.

Aș vrea astfel să ne oprim un minut și să ne gândim cu toții în momentul în care începem procesul de recrutare, fie că recruiter sau hiring manager: Cum a fost primul interviu la care am participat?

Articol realizat de Cătălina Ștefan, Recruitment Consultant @Temps HR