Rock the interview!

November 19, 2019

Interviul fata in fata reprezinta de cele mai multe una din cele mai challenging etape intr-un proces de recrutare. Daca ai ajuns in aceasta etapa cu siguranta ai avut cel putin un contact direct cu un reprezentant al companiei asadar, stii unde se va desfasura interviul, cu cine va avea loc si structura discutiei. Lucru ce ne duce la primul subiect pe care vrem sa il dezbatem si anume, importanta informarii cu privire la profilul companiei inainte de a ajunge la interviul.

Daca nu stii de unde sa incepi, LinkedIn poate sa fie cel mai bun prieten al tau in aceasta cautare. Fiecare companie detine cu siguranta o pagina proprie unde poti accesa informatii de la specificul si domeniul de activitate, pana la angajatii acesteia. Si pentru ca urmeaza sa te intalnesti cu cineva, un nume nu este tot timpul suficient pentru tine. De multe ori e mai usor sa stii cum sa te pozitionezi in cadrul discutiei atunci cand alaturi “o fata” unui simplu nume. Atunci cand esti informat asupra acestor aspecte, pe langa faptul ca increderea in sine creste pana la un nivel la care poti transmite siguranta celui din fata ta, dar si nivelul discutiei este unul echilibrat.

Astfel, ai aflat deja ca exista o nevoie de business in cadrul companiei si trebuie sa ai in vedere ca orice proces de recrutare este un proces de vanzare bilateral. Recruiterul care incearca sa iti vanda avantajele si beneficiile de a lucra alaturi de ei si tu, ca si candidat sa le demonstrezi ca esti acel perfect match pe care ei il cauta pentru aceasta pozitie.

Emotiile. E ceva in neregula cu mine? Cum pot face sa nu ma las acaparat in totalitate? Ca si recruiter, cauti in candidat o combinatie intre naturalete si autenticitate. Emotiile contribuie la aceasta dinamica si iti pot deveni la fel de usor un ajutor. Nu trebuie sa uiti nici faptul ca cel din fata ta este o persoana care intr-o masura sau alta impartaseste din sentimentele tale. Este ok sa iti arati si latura umana, poate putin stangaci la inceput, in detrimentul unei atitudini robotizate si prea controlata ce nu ne permite sa aflam prea multe despre tine. Si cum poti face asta, daca nu printr-un discurs structurat si cursiv.

Cele mai utilizate intrebari in cadrul unui interviu sunt acele intrebari situationale, ce reprezinta un punct cheie si te pun pe tine ca si candidat sa exemplifici concret abordarea ta in diferite contexte. Este important totodata sa urmaresti si directia pe care recruiterul o propune discutiei astfel, raspunsurile tale trebuie sa fie in aceeasi nota cu intrebarea.

Si cu toate acestea ar fi recomandat sa nu uiti ca primul contact si prima impresia pe care le lasi sunt foarte importante. Nu haina il face pe om, insa in astfel de situatii o tinuta adecvata iti poate fi de real ajutor. Indicat ar fi sa abordezi un stil curat si decent, iar cu atitudinea potrivita poti crea contextual perfect pentru discutie.

Daca ar fi sa ma gandesc la un lucru ce in orice circumstanta m-ar determina sa angajez un candidat ar fi cu siguranta atitudinea, mai presus de nivelul experientei, pregatire academica etc. Totul se poate invata si oamenii au aceasta capacitate faina de a se adapta situatiilor noi, inca din vremuri stravechi.

Este foarte valoros ca in cadrul discutiei sa arati interes fata de pozitia respectiva si companie, sa pui multe intrebari, in definitiv sa iti dai voie sa fii curios. Sa transmiti cu adevarat dorinta si motivatia ta, punctele slabe pe care le vezi la tine, cauta intotdeauna sa le transformi cumva in lucruri pe care doresti sa le imbunatatesti, faptul ca ai puterea sa te autoevaluezi si sa iti subliniez minusurile poate spune multe lucruri bune despre tine.

We are all humans after all, no matter which side you are!

Articol realizat de Ioana Groșeanu & Elena Moroianu, Recruitment Consultant @Temps HR